Sunday, December 19, 2010

DO YOU HAVE A BESTFRIEND?

Siapa tak de kawan? Okay,anda sangat bodoh. Maaf saya cakap macam tu. Sebab anda atau awak memang gile lah kan kalau tak de kawan. Semua orang kene ada kawan. Tak kesah la kan kalau kawan tu baik ke tak. Tu lantak korang la nak pilih yang mana. Hak kau kan. Tapi bagus la kalau ada kawan yang baik, memahami dan sekepala. Tahniah diucapkan.

Kawan ni ibarat macam-macam. (A) Kawan ibarat macam diary. Kalau kita ada masalah, dialah tempat kita nak cerita masalah kita. (B) Kawan ibarat macam mainan. Kalau kita tension, dialah tempat kita untuk hilangkan tekanan tu. Boleh gelak2 sampai lebam. (C) Tapi kadang2 kawan juga macam racun. Dia boleh racun kita sampai jadi negative. So, korang ada kawan yang macam mane?

Saya ada kawan A dan B. Kadang2 ada perangai yang sama dengan kita, ada juga yang lain. Kadang2 juga ada perangai kita yang dia boleh terima, ada juga yang dia tak boleh terima. Lumrah manusia. Saya faham tu. Tapi jangan kita lupa dengan kawan kita bila kita dah ada kawan yang lain. Oh, no! I really hate this people! Benci la kalau orang yang macam ni. Lupa diri betul. Dulu masa susah bukan main. Bila dah ada kawan baru, hilang kita. Ada yang baru,sebok dok cite pasal yang lama. Okay, jangan jadi macam ni ye. Nanti orang tak suka. Gud.

Selalunya, kawan yang betul2 rapat dengan kita lah yang bagus. Tapi tak semua. Diorang tahu rahsia kita. Tapi awas ye, pilih yang betul2. Kang naya je rahsia kau, diorang canang satu malaysia! Tu yang bahaya tu. Jangan kita jadi macam pisau. Dok tikam kawan dari belakang. Tu tak elok. Bila kau buat kat kawan kau, satu ha
ri nanti orang buat kat kau balik. Jangan ye.

Kadang2 kawan pengaruhi kita. Tapi bagi saya tak. Kawan tak mempengaruhi kita langsung! Tu semua hati kita. Kalau hati kita tak ikut,
tak jadi juga kan. Tapi kalau hati kita lembut nak ikut,memang kau terjebak la jawabnya. So,fikir sendiri.

Ni nak tanya, do you have a bestfr
iend? Saya ada!

Ni lah kawan A dan B saya.

: : Anis Syafinaz : :



: : Hafizah Adzhar : :



p/s : sory aku curi gambar korang dekat fb. Jangan mara ek. heeeee

No comments:

Post a Comment

Thank you la der sebab baca !

Komen sket meh!