Saturday, September 3, 2011

Tiada tajuk


Selamat awak.
=.=


Korang kalau tengok aku happy, jangan percaya. Kalau tengok aku gelak sakan pun jangan percaya.

Sungguh, jangan terpedaya.


Aku bukan macam yang kau sangka. Happy tak bermakna takde masalah. Okay, kau pun ada masalah. Semua orang pun macam tu. Tapi aku, sampai satu tahap tu aku rasa dah give up. Puas dah aku cuba berfikiran positive tapi masih tak berdaya. Macam mana aku nak buat lagi? Takkan aku nak bunuh diri semata-mata benda macam ni.


Aku buat bisnes jual baju untuk tampung aku punya duet belanje. Sungguh, sikit pun aku taknak susahkan orang. Sebab tu aku selagi boleh tolak duet belanje yang bapak aku bagi. Selalu bapak aku hulur RM100 tapi tangan aku ni hanya capai RM50. Itu pun untuk 2 minggu. Sebab aku tau, die mesti nak guna duet ni. Bagi aku, biar aku susah. At least aku tak susahkan orang. Jangan ingat aku dapat tajaan belajar, aku dah senang. Tak weh.


 Okay, aku mengaku yang bf aku pun ada tolong bagi duet belanje. Tapi sampai bila? Takkan aku nak susahkan die dengan masalah aku. Aku tau, setiap orang nak guna duet. Sebab tu aku tak nak susahkan orang. Aku berusaha kumpul duet. Macam-macam aku nak beli sebagai hadiah untuk diri tapi aku terpaksa dulukan yang mana penting. Henpon kejap on kejap off pun aku tak kesah dah. Janji boleh guna.


Setiap hari aku terpikir, boleh ke aku bertahan selama 2 tahun sampai aku habis belaja? Nak menangis pun tak guna sebab bukan airmata tu boleh tolong aku. Kalau airmata boleh jual, dah lama aku nangis. 


Mintak-mintak yang aku boleh bertahan dan Tuhan murahkan rezeki aku untuk terus dapatkan duet yang halal. Amin.






1 comment:

  1. kuatkan semangat da..
    jangan pk sgt ape org ckp.
    yg penting kau buat bende yg betul!
    ok!

    :)

    ReplyDelete

Thank you la der sebab baca !

Komen sket meh!