Sunday, July 1, 2012

Luahan hati

Hello awak.

Perasaan nak berubah rasanya macam menggebu dalam hati. Tak tau kenapa tapi aku rasa tu satu yang sangat POSITIVE.

Aku tak baik mana. Dosa aku rasa keliling pinggang. Bila dosa aku rasa dah sampai paras hidung, berubah adalah cara yang terbaik. Tapi macam mana nak berubah kalau dosa jugak yang aku cari?

Bila masuk je kelas Malaysian Economy, perasaan tu menggebu. Bagus betul lecturer tu mengajar. Dalam pada belajar economy, selitkan jugak dakwah. Sangat halus tapi menusuk sampai tulang. Betul aku tak tipu.

Dari sekolah dulu lagi aku dah niat nak mengaji al-quran dan khatam bila nak raya. Tapi niat tu ibarat macam angin je. Puasa tahun ni kalau boleh nak pahatkan niat tu. Biar jadi pengalaman yang sangat berharga.

Abah cakap tak guna puasa kalau tak semayang. Insyaallah puasa tahun ni nak penuhkan semayang cukup 5 waktu.

Kan aku cakap, aku tak baik mana. Dosa jugak yang aku cari. Puasa tahun ni aku cuba tak cari dosa. Ya, aku cuba.

Tuhan bagi aku rezeki tak putus-putus. Dia murahkan rezeki aku dengan berniaga. Die tambah lagi dengan duet bantuan baitulmal. Alhamdulillah. Tapi aku tetap cari dosa.

Manusia tak pernah lari dari kesilapan tapi sentiasa melakukan kesilapan walaupun tau itu silap.

Moga Tuhan buka pintu hati aku.

No comments:

Post a Comment

Thank you la der sebab baca !

Komen sket meh!