Tuesday, August 10, 2010

RAMADHAN DATANG LAGI

Pejam celik pejam celik, dah nak masuk ramadhan. So, bile dah masuk ramadhan ni kita kene la berpuasa. And perasan tak, bile bulan puasa je mesti cuaca jadi melampau-lampau. Panasnya bukan main lagi. Mak aihhh. Memang menguji betol. Lepas tuh, dan dan la pulak banyak iklan makanan dan minuman kat tb tuh. Memang sangat sangat menguji kan.


Terus terang saya cakap, saya ni masa study dulu liat betol nak puasa. Dugaannnn banyak sangat. Dah la duduk rumah sewa beriklim sejuk a.k.a ber air-cond. Memang memanjang je lah lapar. Kawan pulak jenis yang tak kesah. Ha, apa lagi. Makin menjadi-jadi la jawabnya. Macam-macam yang kitaorang buat. Masak then makan dalam bilik. Mak aihhhh. Rindu la masa tuh. Weh NURUL AIN SABRI dan ANIS SYAFINAZ , jom lah kita kembali ke masa dulu! hehe.


Jadi sekarang, saya dah habis study. Duduk dengan family. So, kene la berpuasa. Dan harap harap la boleh bertahan kan. hehe. Ha, lagi satu. Boleh la saya teruskan usaha nak berdiet ni. mana lah tau kot kot turun ke kannn. Boleh la bergaya sakan raya nanti. kannn. Dan saya juga dah sediakan jadual pemakanan saya untuk bulan puasa ni.

SAHUR: minum air dan jamah roti.

BERBUKA: minum air, makan kuih sikit dan roti john.

Agak agak la kan, boleh tak saya ikut jadual tuh?? Tak mati kannn. hehe. Tak pe, saya cuba dulu. Kalo agak agak dah nak pengsan, saya cuba la makan nasi sikitttt masa berbuka nanti. Dan saya nak elakkan makan nasi masa sahur. Yela, lepas makan dah tentu la terus masuk tido kann. Macam tak bagus je rasanya. Bagi saya, lebih baik kita makan nasi masa berbuka sebab lepas tu kita terus bergerak. Betol tak?


Ha, yang paling penting jangan nak bershopping sakan kat bazar ramadhan tuh. Memang la rambang mata dibuatnya tapi biar la berpada-pada kannn. Kita tau besar mana perut kita kan. So, kita sendiri boleh agak banyak mana makanan tu boleh masuk. hehe. Macam saya, saya SANGAT PANTANG TENGOK KEK COKLAT kat bazar ramadhan tu. MEMANG SAYA BELI. tehee.

Jadi, selamat menyambut ramadhan!


No comments:

Post a Comment

Thank you la der sebab baca !

Komen sket meh!