Thursday, April 28, 2011

YES TO POSITIVE.

Selamat Pagiiiiiiii.
^__^

Hari ni aku tak nak bagi tips yang berguna. Lain hari aku bagi tips lagi ye. Banyak tapi kalau hari-hari entry pasal tips, kau boring pulak kan. Hari ni hari nak meluahkan rasa hati. Bukan marah atau suka. Bukan rasa benci atau sayang. Bukan.

Hidup kita ni tak semuanya indah. Tak semuanya manis. Tapi kita tetap kena tempuh jugak walau hati kau tu rasa macam, Ishhhh! Benci betul. Tak sukanyaaaa. Kau tetap kena tempuh jugak walau apa pun perasaan kau. Kadang-kadang kita rasa kita boleh tapi sebenarnya tidak. Kadang-kadang jugak kita rasa kita tak boleh tapi sebenarnya kita boleh. Kau je yang mengada-ngada cakap tak boleh.

Orang tengok kita tersenyum bahagia. Gelak sakan sana sini. Senyum macam menang loteri. Tapi orang tak dapat tengok perasaan kau dalam hati. Orang tak dapat tengok macam mana hati kau menangis, menjerit dan kadang-kadang rasa down gila. Orang tak dapat tengok semua tu sebab hanya kau je yang tau. Orang hanya tengok luaran tapi tidak dalaman.

Tapi apa pun perasaan kita, kita kena selalu fikir positive. Sebab dengan perasaan kau boleh tu lah kau akan berjaya. Jangan sesekali kau fikir negative. Sebab negative ni tersangatlah bahaya. Sekelip mata je kau boleh jatuh hanya sebab kau terlalu fikir negative. Buang semua perkara yang kau fikir negative. Mulakan dengan selalu berfikir positive.

Aku walaupun payah nak telan tapi aku selalu fikir positive. Ada jugak masa kalau aku terfikir negative, cepat-cepat aku buang. Sebab aku tak nak jatuh hanya sebab aku berfikiran negative. Aku tau, negative ni jahat. Selalu nak masuk line kalau aku tengah tension. Aku selalu tanam dalam otak yang aku boleh. Lantak lah orang cakap aku poyo, aku menggelabah, atau aku ni confident gila. Buat apa nak fikirkan apa orang cakap sebab hidup aku, suka hati aku lah kan.

So, hiduplah dengan fikiran yang positive. Aku tau kau pun boleh kalau kau fikir macam aku.











No comments:

Post a Comment

Thank you la der sebab baca !

Komen sket meh!