Thursday, August 4, 2011

Mahkota wanita


Selamat awak.
=.=



Oh oh oh. Lepas ni dah tak boleh selalu nak update entri baru-baru. Bila sem baru dah mula, kerja pun makin bertambah la. Sampai tak de masa nak tidur dan keluar dating. *padahal* . Lagi pulak sekarang ni bulan puasa. Mana nak larat taip banyak-banyak kat blog. *padahal berFB boleh* . Habis kering semua idea nak kongsi dengan korang. Sampai taip delete taip delete je kejenya.


Kalau orang tanya pasal mahkota wanita, selalunya kau akan jawab ape? Aku tauuuu. Mesti rambut kan. Kalau orang tanya aku pun, mesti aku jawab benda yang sama. Sebab tu aku sayang gila dengan rambut aku. Kalau nak potong tu, kene pikir banyak kali sebab takut menyesal. Penat dow simpan panjang-panjang, lepastu kau potong tanpa perasaan. Sumpah boleh nangis.


Dulu aku dah pernah potong pendek. So, lepas ni tak nak potong pendek. Sebab rambut pendek buat muka aku nampak bulatdansangatgemok. Ha, macam tu la rupa aku kalau rambut pendek. Then bila dah berambut panjang, tak tau pulak nak buat fesyen rambut apa. Nak color tak boleh sebab takut bapak aku mengamuk acu parang pulak. So, fesyen faveret aku ialah V shape. Tu je lah memanjang sampai bertahun-tahun. Kadang-kadang teringin jugak nak ubah angin tapi takut tak sesuaiiii.


Ni antara fesyen rambut yang aku suka gila.


aku jeles tahap cipan

Yang ni antara yang aku suka gila gila gila gila punya. Dia ni antara feveret artis aku. Apa pun yang die buat kat rambut die, tetap nampak cantik. Kau tak rasa jeles ke tengok rambut si JLo ni? Dengan fringe die tu, boleh buat orang pandag kau lebih dari 2 kali kot. Tapi kalau aku yang buat macam ni rasanya orang akan pandang pelik je. T__T



hitam itu menawan

Kalau kau tanya aku, rambut hitam siapa yang aku suka jawapannya ialah si Nicole ni. Siapa cakap rambut color-color je hot? Ni rambut hitam pun boleh buat kau nampak hot jugak. Tapi aku tak pasti sama ada curl kat rambut die ni original atau dibuat-buat. Ni kalau aku buat rambut macam ni, mesti adik aku jeles. teheeee.


Kesimpulannya, apa pun fesyen rambut yang kita nak buat kita kene tengok dulu keadaan fizikal diri kita. Jangan kau main hentam je nak buat fesyen rambut Lisa Surihani. Kalau dah bentuk fizikal kau tu bulat, dah tak nampak macam Lisa dah nanti. Macam aku, sebab aku sedar keadaan fizikal diri la aku tak berani nak buat rambut yang bukan bukan. Nanti bukan orang suka tapi orang ketawa. So, lepas ni kene simpan rambut sampai betu-betul panjang la kalau nak buat rambut macam Nicole tu kan? hehe *sesuai kerrrr???*



No comments:

Post a Comment

Thank you la der sebab baca !

Komen sket meh!