Tuesday, August 9, 2011

Amarah


Selamat awak.
=.=


Orang cakap, kalau bulan puasa tak elok marah-marah tak elok kalau mencarut-carut. Okay, betul tak elok. Bulan puasa macam ni la yang patut kita jaga tingkah laku kita. Biar dapat berkat. Tak macam aku, pemalas betul nak p****. Jujur ni weh! Kalau betul kau buat, cakap je kau buat. hehe


Okay, siapa yang pandai kawal perasaan marah. Kalau marah tu, memang dia marah betul. Kau? Jujur aku cakap, aku bukan yang jenis pandai kawal perasaan marah. Tipu la wei kalau kau cakap kau tak pernah mencarut bila marah. Kan? Mesti ada kan? So, macam mana kau kawal perasaan marah kau tu? Mungkin ada yang conteng-conteng kertas atau jerit kuat-kuat atau campak semua barang yang ada depan mata. Kau yang macam mana?


Aku tak bodoh nak campak barang semua bagai. Aku jenis cakap je apa yang ada dalam kepala otak aku. Okay, mungkin tu semua pengaruh setan yang mungkin bukan datang dari hati kita. Kau faham kan? Weh, kalau dah marah semua pun kau sebut. Tak gitu? Tapi kita tak pernah pun perasan yang itu semua akan mengguris hati disebelah pihak yang kita marah tu. Sebab tu kalau aku gaduh dengan bf ke, lepas aku marah-marah mesti akan say sorry. Sebab mungkin die akan terasa hati dengan aku. hmm.


Sebagai contoh, hari tu aku marah dengan budak yang curi kasut aku. Aku rasa tak salah kalau aku tampal notes dekat pintu. Bagus apa untuk orang yang curi kasut tu. Biar die sedar sikit. Kau tengok betapa berkesannya notes yang aku buat tu. Lepas aku tampal je, terus orang tu pulangkan balik selipar aku. Kalau bukan kau yang amik, kau tak patut rasa apa-apa kan? Kau patutnya gelak je. "Hek eleh, apa huda buat ni? hahahahaha". Tapi kalau kau yang amik, mesti kau terasa dan kau terus pulangkan balik sebab kau takut aku terkesan dan kau cabut notes tu sebab kau dah pun pulangkan. Kalau orang yang tak amik, die takkan cabut pun benda tu dan begitu la sebaliknya.



aku langsung tak mention nama sesiapa. kalau aku tau siapa yang amik, memang aku serang terus.



Kadang-kadang perasaan marah ni boleh menyedarkan pihak yang lain. Macam pencuri kasut tu kan. Tak ada pun istilah budak-budak dalam hal ni. Takkan la aku nak ketuk setiap bilik dekat rumah aku ni nak tanya, "kau eyh yang curi kasut aku?". Kalau aku buat macam tu kang, memang ternganga mulut kau kang. Jangan ingat aku tak berani nak buat eyh. Nak suruh aku heret kepala kau pusing satu rumah pun aku boleh buat. *gila gangster aku nih*


So kepada sesiapa yang dah aku pernah maki hamun dan marah-marah, maaf la ye. Aku ni bukan jenis yang boleh kawal marah. Mungkin akan terkesan sikit dalam hati kau tapi aku tak boleh kawal la babe. Sorry.






No comments:

Post a Comment

Thank you la der sebab baca !

Komen sket meh!