Thursday, October 20, 2011

SITUASI


Oh, hello !
=.=


Aku ni masih lagi dalam mood yang kurang stabil. Mungkin sebab assignment masih ada yang tak siap so sebab tu lah jadi macam tu. Macam-macam yang kene pikiak dalam kepala hotak aku nih. Nak tak nak, aku kene berhadapan jugak dengan masalah yang datang silih berganti. Cuba kalau duet yang datang silih berganti, kan heaven. 24/7 aku shopping sakan !


Minggu lepas adalah hari convocation UNISEL sidang ke-6. Sepatutnya aku pun ada jugak sama. Dan sepatutnya aku dah ada gambar yang jalan amik scroll tu. Tapi semua tu hanya datang dalam mimpi aku je. T_T  Bukan sebab aku tak lepas atau tak layak, tapi harga convo tu mahal sangat. Tak termampu aku nak bayar.


Okay, kau mesti tertanya-tanya kan kenapa aku tak minta je kat mak ayah aku. Jawapannya adalah AKU TAK SANGGUP NAK MINTAK RM350 HANYA NAK PERGI CONVO. Sumpah aku tak sanggup. Duet sewa rumah pun aku carik sendiri inikan pulak aku nak intak duet convo.
Sape tak sedeh babe. 3tahun aku belaja dah tentu aku tunggu hari convocation aku. Rasa nak menitis airmata aku bila tengok orang lain senyum lebar pakai jubah convo. Tapi aku??? 


Macam agak tersentak jugak bila ada sesetengah lecturer yang buat status pasal student yang tak hargai hari convo diorang. Mungkin ianya tak de kene mengena dengan aku tapi sedikit sebanyak buat aku tersentap hati mak nak. Pernah tak lecturer tu tanya student yang tak pergi tu KENAPA. Kalau die tanya aku, mesti die terdiam.


Perkara yang paling aku takut sekali ialah aku takut kalau-kalau bapak aku tak sempat tengok aku convo. Kalau inilah yang jadi, sumpah aku takkan maafkan diri aku sampai bila-bila. Ayah mana yang tak nak tengok anak die berjaya? Moga-moga Tuhan jauhkan semua ni daripada aku.


Sebagai tebusan, aku nak buat yang PALING TERBAIK untuk degree ni. Kalau boleh aku nak dapatkan DEAN LIST untuk setiap semester. Hanya itu yang aku mampu bagi kat mak bapak aku. Sekeping gambar berjubah tak semestinya mencerminkan seseorang itu berjaya.

No comments:

Post a Comment

Thank you la der sebab baca !

Komen sket meh!