Sunday, December 18, 2011

KHILAF


Oh, hello !
=.=


Bila dah duduk shah alam balik, konpem aku selalu updated blog. Sebab ape? Sebab kat rumah sewa ada intenet. Dari pagi sampai malam la aku mengadap laptop jawabnyaaaaa. Kadang-kadang laptop aku tak off langsung. Sebab tu lappy aku selalu sakit-sakit. haih.


Dulu kat rumah sewa duduk berempat sebilik. La ni pun tetap berempat tapi hanya orang je yang berbeza. Selesa? Tak tau nak cakap lagi sebab orangnya masih belum ketemu. Aku ni jenis yang kau campak kat mana-mana, aku boleh hidup. Ala, yang masuk bukan binatang. Yang masuk ni orang jugak kan. So, terima seadanya la.


Kadang-kadang aku tak paham dengan orang yang jenis bila dah tak duduk sebumbung, gaduh. Okay, aku admit yang setiap manusia ada perangai-perangai yang mungkin buat kita rasa menyampah, benci dan meluat. Tapi itu lumrah dunia. Memang aku mengaku, bila aku menyampah atau meluat measti aku akan bercakap pasal itu. Tapi nak tak nak, kene terima jugak sebab itu dah memang perangai dia.


Aku ni kalau boleh malas nak gaduh-gaduh dengan kawan. Tapi kalau dah sampai tahap aku menyampah, memang aku tak suka betul. Contohnya, kejadian masa aku awal-awal diploma dulu. Sampai sekarang memang aku tak tegur.


Hello, kemon la. Kita dulu hidup sebumbung tapi jadi macam ni. Salah siapa? Aku sendiri pun tak tau nak salahkan sesiapa. Dulu boleh gelak-gelak tapi sekarang? Walau ape pun yang kawan aku dah buat, tapi bila die pernah berjasa dengan aku, aku takkan lupa jasa-jasa tu. Aku pernah pinjam kete kau, pernah saling meminjam baju. Tapi sekarang kau?


Aku walau dengan sape pun bergaduh, bila terserempak aku buat bodoh je. Sebab aku tau tu bukan salah aku. Dan yang aku tau aku tak pernah pun buat salah dengan kau. Mungkin kau marah dengan orang lain dan aku aku yang jadi mangsa? Sebelum tu elok tapi tiba-tiba jadi macam ni.


Bagi aku satu je. Setiap manusia ada khilaf die sendiri. So lepas ni kalau jumpa aku kat mana-mana jangan segan-segan nak tegur ye. Sebab aku tak makan orang.


Untuk Cik Huda : Peace no war bebeh !!

No comments:

Post a Comment

Thank you la der sebab baca !

Komen sket meh!