Wednesday, December 21, 2011

My Wedding Dream


Oh hello !
=.=


Aku sebenarnya baru berangan dan plan nak kawen hujung taun 2013. Tapi pagi tadi boleh pulak fakulti tambah subject untuk course journalism. Kalau takat tambah satu aku tak heran tapi kalau dah tambah sampai empat subject, itu kira melampau okayyy !! Lepas dikira dan dihitung, aku akan tamatkan pengajian aku around bulan 7 2013. Itu tak masuk praktikal lagi tuh ! Macam mana nak kawen nihhhhhhhhhh.


Kat sini aku tak segan silu nak cakap CIBAI BETUL kat fakulti. Dulu masa mula-mula masuk bukan nak bagi tau awal-awal. Sumpah aku benci fakulti sampai mati. KAU TAU TAK YANG AKU NAK KAWEN. huh.


Kita abaikan semua tu tapi apa yang aku nak cakap sekarang ialah aku nak share dengan korang aku punya wedding dream. Biar kita berangan. Tak kene bayar pun kan. Kalau ada rezeki, boleh la aku buat seperti yang aku hajatkan. Tapi kalau rezeki tak lebih, buat ala kadar aje lah ye.


Oh, sebelum itu. Kalau kau rasa macam meluat nak baca, aku sarankan kau tak payah baca. Kau boleh klik kotak merah yang ada tanda X kat atas sebelah kanan tu. Tapi kalau kau nak baca, aku alu-alu kannnn.


Kita mulakan dengan BAJU KAWEN

Aku kalau boleh nak yang simple mimple. Tak nak yang terlalu sarat. Dan apa yang pasti, untuk pihak lelaki nanti aku memang nak pakai baju orang jawo. Ya, kau kene tau yang Mr.S tu orang jawo. Tapi kalau bukan jodoh aku dengan orang jawo pun aku still totap nak pakai jawo jugak !


Kaler untuk baju pengantin adalah sangat penting ye. Kau kene pikir jugak tone kulit sendiri dan bakal laki kau. So setelah difikir-fikir, kalau dengan Mr.S tu konpem-konpem kene tolak kaler kuning dan pink. So aku nak baju tu nanti kaler hijau turqoise campur soft brown gitu. Itu untuk baju sanding lah. Kalau nikah aku lebih prefer white kaler. ececece.


Nak tengok contoh kaler? Ni haaaa.










Ha, aku dah siap tandakan dengan kotak merah lagi tuuuuuuuuuuuu. Design baju pun aku nak yang lebih kurang macam ni tapi takdo yo sampei takdo longan. Ngamok bapak den nanti. Ke kau nak lebih dekat lagi????



Nah, amik.







Ha, gambo yang bolah kiri ek. Tapi kalo kaler yang belah kanan pun okay jugak kan? hmmmmmmmmmm.



Dah tengok baju kita check tengok PELAMIN pulak nak?


Pelamin pun kalau boleh aku nak yang simple mimple jugak. Kalau baju dah kaler macam kat atas, so pelamin mesti kene contrast sebab baru la kau nampak timbul kan? Tapi kalau takat yang sipi-sipi ada kaler yang sama pun tak pe kan? Lepas ditenung-tenung, aku nak pelamin macam ni. haaaaaaaaaaaa.









Ye,pelamin yang tak terlalu padat. Itulah pilihan aku. Bunga manggar kat pelamin semua aku nak halau. haha



Lagi??? Ha, KEK .


Aku kalau bab-bab kawen ni paling benci tang potong-potong kek. So, kalau aku kawen nanti aku nak elak bab potong-potong kek ni. Aku nak tukar menjadi adegan suap-suap teros. Boleh? haha.









Ha, amik kau. Tak payah potong-potong kek. Terus je aku amik sekeping macarons then sumbat ke mulot laki aku. Ye, mudah begitu kan.



Oh, ya. WEDDING GIFT jangan dilupakan.


Bab-bab yang ni kalau boleh aku nak buat dengan tangan aku sendiri. Sebab aku memang suka kalau bab-bab macam ni. Just yang simple and yang penting boleh buat orang ingat kat kita.








Packaging yang sangat simple. :))






Ye, aku nak buat keychain yang ada nama aku dan laki aku. Opkos la kene ada tarikh kawen kan. Tapi kalau boleh aku nak keychain yang diukir nama aku dan laki aku. Kalau boleh biar la tembaga atau silver. Tapi kalau tak cukup bajet, print macam gini pun tak pe ye tak.






Fancy cookies wajib ada bersama dengan keychain sebagai wedding gift aku nanti. Sudah semestinya la aku yang akan buat sendiri kan fancy cookies ni. :))



Macam mana pulak FLOWER GIRLS ??


Sangat comel bila yang mengiringi aku nanti adalah budak-budak pompuan yang comel.





Baju yang simple adalah penting dan opkos la akler putih. teheeee.



Ha, terlupa pulak. Untuk setiap tetamu yang hadir, aku kalau boleh nak diorang titipkan pesanan ringkas untuk aku dan laki aku. So, WEDDING GUESTBOOK perlu ada.








Hahahahahahha. Sumpah perasan nak mapus pompuan yang bernama Cik Huda ni ye. Perasan kawen dengan anak raja dah tu impian melampau ya amat. Tak pe. Nama pun impian kan. Kalau ada rezeki, boleh la buat yang macam kita nak tapi kalau takde rezeki, kita buat je la yang termampu kan.



Untuk Cik Huda; Berangan, berangan jugak. Pelajaran jangan dilupakan. Ye tak?






1 comment:

Thank you la der sebab baca !

Komen sket meh!