Monday, May 21, 2012

Mahal nak mati !



Aku seorang peniaga. Walaupun secara kecil-kecilan ia tetap dipanggil peniaga kan? Dan aku juga seorang pembeli. So sebagai pembeli mesti la akan rasa nak beli yang murah-murah je kan. Sebab aku tau aku tak mampu nak beli yang mahal-mahal nih.

Kau tau tak pasal online butik thepoplook nih? Sumpah semua baju dia cantik-cantik. Aku tak tipu. Tapi bila tengok je harga dia, sumpah sentap hati mak nak. Pikiaq jugak nak beli ke tak. Semua baju yang dia jual FREE POSTAGE. So kau just bayar apa yang dia mention je la kan. Tapi aku tetap tak boleh terima harga dia sampai macam tu sekali !

So amik inisiatif untuk cari supplier yang ada bekalkan baju-baju yang lebih kurang dengan thepoplook tu. Alhamdulillah, jumpa jugak. Tak semua barang yang aku ada, sama dengan thepoplook tu. Hanya ada dua tiga je design yang SAMA ! Aku dah besaukan perkataan kat situ je. SAMA . Tapi percayalah, harga yang aku bagi jauh lebih murah dari thepoplook !


Aku bagi contoh.




thepoplook


aku

Untuk baju yang ada lace ni, thepoplook jual dengan harga RM89. Berpeluh aku tengok harga dia. Kat aku butik aku pulak aku jual RM47. Kau nampak tak perbezaan kat situ berapa? Kualiti kain yang sama tapi harga kat sana jauh lebih mahal dari aku.



aku



thepoplook    

 


      



 



 
Untuk baju yang ada bunga-bunga kecik ni pulak, aku jual dengan harga RM47 sahaja. Tapi kau tau tak thepoplook ni jual berapa? Diorang jual RM56 !


Bagi aku, sebagai pembeli ofkos kita akan pilih yang paling murah walaupun dari kualiti yang sama. Kena jugak buat perbandingan harga kan? Tapi kalau dah diri tu dasar anak Datuk, aku tak boleh cakap ape la kan. Sebabnya kau mampu. Bagi aku, semua baju kat thepoplook ni MAHAL NAK MATI !







4 comments:

  1. Kak, saya ada komen dekat entry ini http://hudajamal.blogspot.com/2011/06/apply-biasiswa-lupakan-ptptn.html

    Harap akak dapat reply. Thank you ^^

    ReplyDelete
  2. Yup2.jual banyak2 design cam pop look k? :)

    ReplyDelete
  3. Salam..kat mana nak cari supplier china yg reliable ye? I'm looking scarves sbb mmg bnyk org jual harga ridiculously mahal. Bagi la tips sikit mana you al cari supplier... Thank you.

    ReplyDelete
  4. saya pun tengah cari supplier untuk jual di Melaka. Boleh share?

    ReplyDelete

Thank you la der sebab baca !

Komen sket meh!