Friday, July 2, 2010

SERONOKNYA BERCINTA

Seronok betol couple couple keluar dating sambil jalan jalan pegang tangan sambil makan aiskrim Mcd dan masuk ke kedai baju walaupun sebenarnya tak boleh masuk. Tapi dengan telinga yang pekak dan mata yang buta, mereka masuk jugak. Aishhh.. apelah! Weh,tak boleh masuk la! Tahap kejelesan saya sangat tak terbendung bila melihat mereka macam nak tunjuk tunjuk kat saya yang mereka ada bf yang kacak dan gf yang hot. Tak sukeeee.

Saya hanya cuti hari selasa. Then tipu supervisor cakap ada hal hari sabtu hanya sebab nak keluar pergi jumpa dan dating dengan kawan saya. heeee. Maaf ye kakak. Weh, sapa yang tak rindu woi! Ceh, rindu lagi.

Hakikatnya, bercinta ni memang menyeronokkan. BENAR. Rasa macam nak pergi bagitau kat semua orang yang kita tengah bercinta. Rasa macam nak cakap kat diorang "nilah bf saya. kacak kan?" walaupun sebenarnya........ hehe. Dan juga rasa macam nak jumpa tiap tiap hari dan breakfast,lunch dan dinner sama sama. Wah..kopak poket macam ni. Kadang kadang ada yang senyum sorang sorang sambil lihat hp. Bila dah perasan yang diri senyum sorang sorang,baru la cepat cepat buat muka tak tahu apa apa. Hehe. Tapi itulah kenyataannya.

Ada jugak yang bercinta bertahun tahun tapi tak ada jodoh. Ada jugak yang bercinta sekejappp je tapi dah kawen. Ye,semuanya bergantung pada jodoh. Kadang kadang ada yang kejap bercinta kemudian putus dan kemudian bercinta balik. Aik?? Boleh eyh macam tu? Kejap sayang kejap benci then kejap sayang balik? Tak pelah, dah jodoh.

Tapi ada jugak yang sayang kemudian bergaduh hanya sebab sedikit salah faham dan kemudian berbaik balik. Ye,itu macam saya. Yang tadi tu bukan. Heee. Jangan salah faham ye dengan statement saya. Maaf.

Dan yang sebenarnya...bercinta ni best. Orang gila je yang cakap tak best. Dan lagi best kalo ada hobi yang dan minat yang sama. Wahhh,lagi seronok! Tapi bagi saya mungkin susah nak dapat yang macam tu. Nak cari lelaki yang ada ciri ciri yang kita nak mungkin agak mustahil. Kalo ada,mungkin itu rezeki. Dan jangan nak memilih sangat. Takot nanti tak ada yang nak pulak. Silap hari bulan, jadilah andartu. Ha,tu lagi payah kan.

Jadi, hargailah orang yang sayang kan kita. Orang yang sanggup terima kekurangan dan kelebihan kita. Orang yang sanggup bersusah payah untuk kita. Orang yang sanggup gembirakan kita walaupon diri sendiri ada masalah. Ye, hargailah mereka.

p/s : thanx S!

No comments:

Post a Comment

Thank you la der sebab baca !

Komen sket meh!