Sunday, October 17, 2010

Langkah Pertama

Alhamdulillah..Syukur..

Itulah ayat pertama yang keluar dari mulut saya apabila membuat langkah pertama saya dalam dunia bisnes online. Memang minat saya dari dulu lagi. Memang dah jadi cita-cita.Tak boleh nak bendung dah. *__*

Orang cakap kalau dah minat, buat apa pun sanggup. Kalau dah cinta, lautan api pun sanggup direnangi. Tak gitu? Baiklah, pertama sekali saya nak ucap alhamdulillah bila semuanya berjalan dengan lancar sekali. Orang cakap, bulan bulan pertama bisnes ni sakit sikit sebab kita masih mencari customer dan masa untuk yakinkan mereka. Bila dah masuk bulan kedua ketiga, baru lah ok kan.

Syukur juga sebab apa yang saya hajatkan tercapai. Saya memang minat perkara perkara yang melibatkan bisnes ni. Mungkin darah yang ada dalam diri saya ni darah orang meniaga. Dari kecik dok perhatikan macam mana mak dan abah meniaga. So sedikit sebanyak dapatlah juga pengalaman walaupun tak sehebat mana.Yang penting saya tau selok belok nak berbisnes ni.

Bisnes yang saya maksudkan ialah butik online. Sangat seronok dan sangat teruja. Tak tahu nak cakap ape dah. Seronokkkkkkkk. Baiklah. Nama butik saya ialah myluverboutique shop. Search je kat facebook. Meh la kita ramai ramai bantu orang melayu nak berbisnes. Kalau kita tengok orang cina berbisnes, seronok sangat. Tak ada langsung perasaan iri hati. Tapi diorang lagi support bangsa diorang sendiri. Boleh tak kita jadi macam diorang? Boleh kannnn.

Ini lah logo bisnes saya tu.


Macam macam dalam kepala saya dok fikir macam mana nak naikkan bisnes ni. Mungkin kalau ada rezeki, saya nak buka butik saya sendiri. Mungkin juga nak cari satu tapak dekat uptown ke kan. Manalah tau kut kut rezeki. Orang cakap biarlah buat satu satu dulu. Takut nanti angan angan je yang lebih. Kannn. Tak pe,saya sabar. Sebab kalau nak berjaya,kita kene berhadapan dengan cabaran dan dugaan dulu. Tak gitu?

Buat masa sekarang, hanya ada baju dan handbag. Mungkin masa akan datang saya akan keluarkan tudung pulak. Satu satuuuuu. Sekarang pun saya dalam proses belaja menjahit. Mana tau bila datang musim hari raya, saya boleh keluarkan produk baju kurung plak ke kan? Haaaaa. Baru la best.

Cuma satu yang saya harapkan. Moga apa yang saya lakukan berjaya. Mudah mudahan diterima oleh kalian. Macam yang saya cakap tadi, meh la kita orang melayu support bisnes bangsa kita sendiri. Jangan ada perasaan iri hati. Kalau bangsa lain boleh buat, mengapa tidak kita. Kan?





No comments:

Post a Comment

Thank you la der sebab baca !

Komen sket meh!