Monday, January 24, 2011

COVER LETTER

Helo, selamat malam.

Ucapan diatas bukan sebab nak ucap "ok,kita nak tido dah". Tak eyh. Bukan. Masa saya menaip ni adalah waktu malam. Jadi, selamat malam semuaaa.


Berbalik kepada tajuk entri, saya cuma nak bagi tau pasal cover letter. Hari ni baru buat separuh page je. Nak apply keje punya pasal kan. Ingat lagi, dulu punyalah naif ya amat. Hantar resume tapi tak hantar cover letter. Apakejadahnya kan?


Mesti orang yang terima resume saya tu terpinga pinga macam orang yang bengong bengong, eyh,aku tak buat salah la. Ha,macam tu la agaknya. Dia pun tak tau position apa la budak ni nak kan. Tapi tak pe. Sekarang saya dah tau dahhh. *berlagak sket*


Rupa rupanya, kalau kita nak apply apa-apa keje pun kita kena dan wajib untuk hantar cover letter sekali. Baru la orang tau,oh, budak ni nak apply untuk position itu ini. So,sekarang saya dah buat dah. Tapi baru separuh page je. Sebab apa? Sebab tak ada idea plus tak tau nak mention apa dalam english. *aku kan naif dalam english menglish ni* T__T



Jadi untuk yang selebihnya kita sambung esok pulak. Mungkin cuaca dipagi hari akan menyegarkan lagi otak saya. *tu pun kalau aku bangun dipagi hari* . Berpatah balik pasal cover letter, saya sebenarnya nak apply untuk position isteri boss collecter officer. Dah ada experience, so mungkin boleh la kot. Tu pun terpulang dekat orang tu. Kalau dia yakin aku boleh buat, insyaallah dapat la. Tapi minta-minta dapat laaaaa.

Ok, tu je untuk hari ini ye. Tunggu untuk entri pasal keje pulak. Dapat ke tak. *__*.

No comments:

Post a Comment

Thank you la der sebab baca !

Komen sket meh!