Sunday, March 27, 2011

INI KISAH AKU

Hello.

Orang kate kalau nak rasa lebih dekat dengan kawan, kita guna je bahasa kau aku. Cuba kalau kita tengok drama-drama. Tiap kali nak berdoa mesti anggap diri 'aku' dan Tuhan "Kau'. Kan nampak macam lebih dekat tu. Cuba plak kalau try dengan bf gf bahasa macam tu. Rasa macam pelik kan? Lagi nampak kurang ajar kalau kita dengan mak ayah. heeee. Jadi, mulai sekarang saya tak nak dah guna 'saya'. Tapi nak guna 'aku'. Sebab nak rasa dekat dengan pembaca. *cewahhhh*

Hari ni aku nak tulis pasal kisah aku. Kalau korang rasa macam agak geli geleman dengan tajuk entri ni, cepat tutup. okay. Untuk pengetahuan korang, aku dah pun dapat scholarship dari Karangkraf. Lepas dapat offer ni, ramai yang tanya macam mana nak apply. Aku juz jawab yang aku isi form application and hantar macam biasa. Alhamdulillah, aku dapat. Rezeki kan. Kalau nak try apply, pegi SINI sebab diorang peruntukkan 3juta untuk scholarship ni. Banyak tu weh! Kalau dah rezeki korang, mesti dapat. Kan?

Kalau nak tau, diorang hanya cover untuk yuran pengajian. Semuanya ditanggung! Takm payah pikiak nak bayar fees setiap sem, fees untuk register. Tak payah pikiak! Cuma kene pikir pasal duit belanje dan sewa rumah je. Tu je yang kene pikir. Kalau takat mak ayah korang masih bekerjaya lagi berjaya, boleh je kannn. Tak macam aku. Susah payah pergi baitulmal, yayasan wp, untuk mintak duit belanje. Sebab aku admit yang aku bukan orang senang! Takat duit pencen ayah aku, mana cukup nak tanggung aku adik beradik. Aku bukan macam korang korang. T__T

Apa-apa pun, aku bersyukur gila yang aku dapat scholarship tu. At least, kurang sikit beban mak ayah aku kan. Dan yang penting, aku dijamin akan ada kerjaya lepas habis study. Insyaallah la. Kalau tak, konpem jadi penganggur 3 4 bulan lepas habis study. Tu yang aku sangat tak sanggup tu. Satu keje pulak nak mintak mak ayah duit. *_* Lagipun aku tak nak mak ayah aku susah pikir nak tanggung aku lagi kan. Sekurang-kurangnya aku meringankan beban.

Start je sem ni, aku kene jadi lagi lagi rajin. Yelah, dulu masa Dip aku malas gila. Kononnya malas nak naik Bas Seranas. Wooo, lama dah tak naik. Rinduuuu. ngeeee. Tapi nanti tak de dah istilah malas. Sebab aku akan duduk dengan anis yang gila meroyan. Rumah pun tak sampai seratus langkah dari Unisel. Dekat gila kan? haha. Aku kene jaga pointer sebab kalau tak, pihak Karangkraf akan panggil and tanya kenapa jadi macam tu. Kalau panggil nak bagi duit belanje tak pe la jugak kan. heeee.

So nurul huda. Please remember that your scholarship will be terminate if u malas-malas. Jadi, please be a rajin-rajin girl. Tunjukkan dekat orang yang anak dari keluarga yang bukan berpendapatan ribu-ribu boleh berjaya.

See u next masa. *__*


No comments:

Post a Comment

Thank you la der sebab baca !

Komen sket meh!