Sunday, July 3, 2011

Payahnya bercinta

Selamat awak!
=.=


Orang selalu cakap yang cinta itu indah. Indah ke? Kadang-kadang indah la kot tapi kadang-kadang naik angin jugak kan. Kalau time indah tu, mangai.. senyum sampai telinga! Kalau datang pulak yang tak indahnya, habis semua orang kau nak maki. Pantang silap sikit, habis la kau!


Dulu masa aku tengah single, henpon aku merata-rata. Tak topup pun aku tak heran. Kadang-kadang kredit terlebih dari waktu yang sepatutnya. Aku nak keluar dengan siapa pun ikot suka hati. Tak ada orang yang nak marah larang kau. Seronok jugak sebenarnya jadi single.


Tapi bila dah mula masuk fasa bercinta, mula-mula je indah. Lepas tu, HAMPEH! Masa mula-mula kenal, sikit pun takkan buat kau marah. Paham semuanya. Sikit-sikit ajak keluar. tapi bila dah jadi gf@bf, selalu sangat buat orang marah. Kadang-kadang rasa macam nak tumbuk je muka die. Ingat hensem sangat la kan!


Kau nak keluar dengan kawan kau? Macam-macam soalan yang die tanya. Sampai ada satu tahap tu, die tak percaya dekat kawan kau dah. wtf!! Nasib baik bercinta dengan orang. Kalau bercinta dengan kucing, habis teruk aku kerjakan. Memang aku gondolkan semua bulu yang ada. Siap aku gunting lagi misai tu! Kucing kan.


Kalau zaman myspace dulu, tak kesah pun kalau kau nak komen dengan siapa pun. Sekarang?? Pantang ada lelaki komen, die dah sebok. Padahal kawan je. Tapi kalau kene tang die, boleh pulak! Bila kita tanya, pandai pulak tu jawab tu saje je. Cuba kalau kita yang bagi jawapan macam tu, ada kau percaya??!


Kadang-kadang bila sampai satu tahap tu, aku rasa macam nak jadi single balik. Biarlah tak ada orang yang ambil berat pasal kita. Sebab kita tau jage diri kita. Bila orang ambil berat, habis terbatas semua kelakuan kau. Itu tak boleh, ini tak boleh. Kalau masa boleh diputarkan balik, aku nak jadi single puas-puas! Nak nikmati hidup gembira bersama kawan-kawan tanpa had! Oh bestnya...!!







Kalau aku nak hidup yang dulu balik boleh tak?


No comments:

Post a Comment

Thank you la der sebab baca !

Komen sket meh!