Wednesday, February 15, 2012

Aku nak cuba buat nih !



Oh, hello !

=.=



Untuk pengatahuan korang, aku memang suka dengan benda yang bermain dengan skill dan kreativiti. Sangat suka sampai dah tak tau nak cakap macam mana lagi. Kalau dah berkait dengan kreativiti, opkos la akan terkena tempias dengan warna kan. So, itu lah Cik Huda.


Bagi sesetengah orang mungkin akan anggap macam 'buang masa je minah ni'. Tapi bagi aku tidak. Sebenarnya dengan bertambahnya skill yang kau ada, kau boleh berbangga dengan perempuan yang lain. Kau ingat perempuan yang bajet hot cun melecun tu nak ke buat yang macam aku buat? Aku suka memasak dan opkos diorang tak. Aku suka benda yang berkaitan dengan skill dan kreativiti dan opkos diorang tak. 


Tak payah nak bajet hot sangat kalau diri tu zero hokeyh !


Dah banyak benda yang aku cuba buat dan alhamdulillah menjadi. Sebab kalau minat, dah tentu-tentu akan membuahkan hasil. Contohnya macam dulu, aku suka jahit felt. Tengok sekarang dah expert. hahaha. Okay nanti aku upload gambar keychain felt tu ye.



Next yang aku nak cuba buat pulak ialah RAINBOW CAKE. Tak pernah makan pun sebenarnya tapi disebabkan ianya melibatkan skill dan kreativiti termasuklah warna, jadi aku nak cuba buat. Haritu sebenarnya dah beli barang and try buat tapi sebab badan letih sangat (masa tu baru lepas tolong abah aku cat rumah orang. yela, nak cari duet lebih kan), terpaksa aku buat ikut cara mak aku. Sudahnya takde langsung aku letak buttercream bagai. kehkehkeh.







Aku nak pastikan yang RAINBOW CAKE aku ananti serupa sebijik sebentuk yang macam ni. Boleh pulak haritu si Shahir request nak bentuk LOVE. Gila ke ape. Dah tentu-tentu bentuk yang paling senang ialah BULAT. Mesti la aku nak buat yang senang kan. ngeeeeee.


Style kan RAINBOW CAKE nih? Yang buat geram tu sebenarnya warna dia. Colorfulllllll sangattttttttttttttttt.


Benda lain pulak yang aku nak buat ialah menjahit. Sebenarnya dari dulu lagi nak belajar menjahit masa cuti sem la konon tapi sebab aku dapat buat kerja part-time, terpaksa la lupakan hasrat tu sampai sekarang. Mesti bangga dow kalau aku pakai baju yang aku jahit sendiri. Nnati kalau kawan tanya beli kat mana, ni jawab dia:

"Huda jahit sendiri jewwwwwwwwwwww"

Then bila kawan cakap:

"Pandainya Huda jahitttttttt. Nak tempah satu lah"


Kembang semangkuk kauuuuuuuuuuuuuuuuuu. Dan-dan terus telefon mak cakap banyak orang order kan. HAHAHA. Gila perasan. Padahal asas menjahit pun tak tau kannnn.


Balik Gombak nanti nak suruh abah aku tengok apa yang rosak kat mesin jahit rumah aku tu. Sebab aku nak cuba jahit yang ni.








Homaigodddddddddddd ! Kalau dapat jahit yang ni, aku nak promote kat bakal mak mertua. Nak tunjuk la konon betapa pandainya bakal menantu die ni jahit. kehkehkeh.


Okay, itu dah riak namanya. heh.


So, harap-harap impian jadi kenyataan. Bila dah jadi kenyataan, boleh la kembangkan sayap bisness aku tu. Asyik jual baju China je. Lepas ni boleh la jual baju rekaan sendiri. *konon*



HHAHAHAAHAAH





No comments:

Post a Comment

Thank you la der sebab baca !

Komen sket meh!