Thursday, September 6, 2012

Malang bertimpa timpa


Salam.


Dari dulu sampai sekarang memang tak habis habis. Hidup dengan keadaan malang ni memang memeritkan. Kalau kau dapat rasa, kau faham macam mana perasaan aku.


Malang ni memang kejam. Kenapa mesti aku? Sebab aku tak banyak berdoa bersujud so aku la yang layak dapat malang ni? Mungking itu salah  satu sebabnya. Aku tak ingat Tuhan. Itu sebab Tuhan balas aku dengan benda macam ni.


Aku taknak malang ni berjangkit dekat orang lain. Lebih baik aku jauhkan diri dari merekamereka supaya malang ni tak bagi kesan sikit pun dekat merekamereka.


Ada dua je jalan penyelesaian dari malang ni. Sama ada aku dekatkan diri dengan Tuhan atau aku mati. Bila malang datang, manusia baru ingat Tuhan. Memang itu la sifat kejam tak sedar diri manusia. Menangis airmata darah sekalipun tak guna kalau diri tak ingat Tuhan.



No comments:

Post a Comment

Thank you la der sebab baca !

Komen sket meh!